Óratípusok

Step

Az egyszerű alap-mozgásanyag, a fel- és lelépések könnyen elsajátíthatók. Természetesen itt is vannak már nagyobb mozgáskoordinációt igénylő órák. Megkülönböztetünk kezdő, középhaladó és haladó csoportot. A szintek – akárcsak a „sima" aerobicnál – a koreográfia, a lépéskombinációk összetételének nehézségétől, a zene tempójától, illetve az óra végi erősítés (ha van) mennyiségétől, milyenségétől függenek. Könnyíteni-nehezíteni lehet az órát a választott lépcső magasságával. A modern step-padok változtatható magasságúak, 10-15-20 cm-esre állíthatók.

Alakformáló

Az óra típus magába foglalja azokat az erő-állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, melyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg. Az óra 10-15 perces intenzív bemelegítéssel indul, majd nyújtással elő készítjük a foglalkoztatásra kerülő izomcsoportokat. Ezután következik 35-40 percben az egész testre kiterjedően, a nagy izomcsoportok foglalkoztatásával a fejlesztő program. A gyakorlatok végrehajtásához használunk segédeszközöket, kézi súlyzót, gumikötelet,  Fit ball-t, Soft ball-t, step padot. Az eszközhasználat az edzők személyiségétől és a vendégek edzettségétől függően változnak. Az alakformáló gyakorlatokat különböző kiinduló helyzetekből hajtjuk végre, izomcsoportonként 2-3 gyakorlat végrehajtásával.

Zsírégető

A rendszeresen végzett közepes intenzitású, aerob tréning lehetőséget ad a test meglévő zsírszövetének csökkentésére.  A szervezet, 45 - 50 perc alacsony-közepes intenzitású terhelés után a folyamatos mozgáshoz szükséges energiát főként zsírból nyeri, ezért a zsírégető órán a terhelés ideje alatt a résztvevők pulzusszáma a maximális pulzusszám 60 – 70 %-a (zsírégető zóna) közötti tartományban van, hogy elkerüljük a szervezet idő előtti elfáradását. Ennek megvalósulásáért szükséges a folyamatos pulzuskontroll, lehetőség szerint  Pulzusmérő órák segítségével .  Az óra gyakorlatanyaga lépéseket, lépéskombinációkat, közepes intenzitású alap koreográfiát, majd az óra utolsó 10-15 percében erősítő gyakorlatot tartalmaz. Az erősítő hatású gyakorlatok kiegészítő eszközei a step pad, gumikötél,  Soft-ball, Fit ball, kézi súlyzó.

Kondi

Mint ahogy a neve is jelzi, ez az óratípus a kondíció javítására, a jó kondíció megszerzésére szolgál. A terhelés állóképesség fejlesztő hatása mellett, az intenzitástól függően zsírégető hatású is lehet. Az óra gyakorlatanyaga egyszerű lépések, lépéskombinációk sorozata, koreográfia nélkül. Az intenzitás és a fejlesztő hatás növelésére az oktatók különböző segédeszközöket alkalmaznak. Felhasznált eszközei a step pad, gumikötél,  Soft-ball, Fit ball, kézi súlyzó.

Gerinctorna

A gerinctornán a résztvevők megismerkedhetnek a klasszikus gerinctorna szépségeivel, melyet szakember irányít. A gerinctorna remek megoldást kínál mindazon vendégek számára, akik valamely fajta diagnosztizált gerincproblémával küszködnek vagy gerinctáji fájdalommal rendelkeznek. A szakember által alkalmazott speciális gyakorlatok szelektíven erősítik, illetve nyújtják a gerincet stabilizáló izmokat. A gyakorlatsorok mélyizom erősítő feladatokat tartalmaznak, s főként a has és hát különböző szakaszait dolgoztatják meg. Az óra jellege lassú és kifejezett, koncentrált gyakorlatokat és mozgásanyagot foglal magába. Rendszeres alkalmazásával minden irányban növekszik a gerincoszlop mobilitása és flexibilitása, erősödnek a gerincet tartó izmok, jelentősen csökkennek a gerinc területén a különböző okokból kialakult elváltozások illetve a különböző eredetű és jellegű fájdalmak.

ZUMBA®

A Zumba®: életérzés, mozgás, tánc, feltöltődés, boldogsághormon-képzés, stressz- és feszültség levezetés, zsírégetés, állóképesség-növelés és energetizálás egyszerre. A Zumba® fitness titka nem más, mint hogy jó zenére, egyszerű, könnyen követhető táncos koreográfiákra táncolva, a zenébe és a hangulatba belefeledkezve, party-szerűen táncoljuk végig az egész órát! Kortól, nemtől, tánctudástól függetlenül lehet részese bárki ennek az őrületnek!
Egészen a kicsiktől kezdve az idősebb korosztályig egyaránt mindenkit magával ragad!

ZUMBA®KID’s

Célja a mozgás és a zene iránti szeretet kialakítása, a helyes testtartás segítése, ritmusérzék, koncentráció, a zenével összehangolt mozgáskoordináció és a kreativitás fejlesztése. A csapatszellem, a kitartás és a magabiztosság növelése kedves, vidám, jó hangulatú, vidám zenékre táncolható koreográfián keresztül, játékos elemekkel vegyítve.

Jóga

A kezdő Hatha jóga órákon főleg az ászanák (testhelyzetek) precíz, anatómiailag helyes kivitelezésével foglalkozunk, emellett hangsúlyos az egyszerűbb pránajáma gyakorlatok (légzőgyakorlatok) elsajátítása.

A légzés közvetlen hatással van az idegrendszerre és a tudati folyamatokra, így légzéstechnikákkal olyan blokkok és korlátok oldhatók, melyeket azelőtt a gyakorló személyisége szerves részének tekintett. Ezen tudati korlátok, koncepciók és a – társadalmi benyomások hatására - önmagunkról kialakult kép lazulásával pedig az ember közelebb kerülhet valódi természetéhez, mert megszűnnek az elme tartalmával való téves azonosulások.

A tradicionális Hatha jóga elsődleges célja az élet meghosszabbítása, és egy kényelmes, boldog létezés a testben. Erre valók a nyújtó, erősítő, egyensúly gyakorlatok, melyekkel megeddzük a testet, elmét és felkészítjük a légzőgyakorlatokra. Ezután következhetnek a légzőgyakorlatok, melyek a légzőszervek, légzőizmok fejlesztése mellett a tudat működésére is befolyással vannak. Ezáltal a Hatha jóga edzi a testet, segít az ideális testsúly elérésében és stresszoldásra is kiváló, hiszen a hosszú kilégzésekre végzett nyújtó, lazító gyakorlatok tökéletesek a feszültség levezetésére és az óravégi relaxációnak is fontos szerepe van a munka és a hétköznapok során felgyülemlett feszültség, stressz kezelésében.

Spinning

A SPINNING® egy csoportos, a zene ritmusára végzett teremkerékpár edzés, melynek segítségével kortól, nemtől és edzettségi állapottól függetlenül bárki elérheti céljait! Kiváló az állóképesség fejlesztésére, a keringési- és légzőrendszer egészségi szintjének növelésére és a mindennapi stressz leküzdésére.

Az edzés során nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is erősebbek lesznek a vendégek.

Izületkímélő mozgásforma, nagy hangsúlyt fektet a helyes kerékpár beállításokra és a tekerési technikák tökéletes kivitelezésére. A SPINNING® edzésen nincs bonyolult koreográfia, így minden vendég saját magára tud figyelni. A terhelés mértéke kizárólag az egyén döntése!

Az óra speciális, SPINNER® kerékpárokon zajlik, 45-50 perc tekerésből és az azt követő nyújtásból áll. Minden oktatónál és minden edzésen új zenékkel és új kihívásokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők!

SpinRacing

Nagy mennyiségű oxigén felhasználásával járó munkavégzés, magas intenzitású edzésforma, mely a biciklis tréning egy változatos formája. Total body traning, a bicikli által megmozgatott és erősített farizom és lábizom mellett dolgoztatja a kar, vállöv, hát és gerinc izomzatát. Zenére történő színes, változatos és motiváló edzés. Az izomzat és állóképesség fejlesztése mellett pozitívan hat a testtudat fejlődésére, és igen kedvező élettani hatást fejt ki a szív- és vérkeringési rendszer, a légzőrendszer, az anyagcsere folyamatok hatékonysága, valamint a mentális képesség javítása terén.

TRX csoportos óra (TRX - Totalbody Resistance Exercise)

Az amerikai haditengerészet elit alakulata fejlesztette ki a TRX-et, amely mára az egyik leginnovatívabb fitnesz eszközzé vált világszerte. Előnye, hogy egyszerre több izmot megdolgoztatunk a saját testsúlyunkkal.

A TRX egy funkcionális tréning eszköz, amely hevederekből és fogókból áll, általában falra erősítik. Állítható a magassága, ezzel pedig a nehézségi fokozata. A saját testsúlyunkat használva valóban tokától a bokáig megdolgoztat bennünket ez a felfüggesztéses módszer, nagyon sok feladat elvégzésére alkalmas, az edzőtermi izolált gyakorlatokkal összehasonlítva a TRX több izomcsoportra koncentrál egy időben.

A TRX sokoldalú terheléssel jár, funkcionális, összetettek a mozgások. Az emberi testet, mint egységes rendszert állítja a középpontba. Javítja az állóképességet, a koordinációt, segíti a hajlékonyságot, fejleszti a core (törzstartó) izmok stabilitását, a testtartást is javítja.)