Óratípusok

Step

Az egyszerű alap-mozgásanyag, a fel- és lelépések könnyen elsajátíthatók. Természetesen itt is vannak már nagyobb mozgáskoordinációt igénylő órák. Megkülönböztetünk kezdő, középhaladó és haladó csoportot. A szintek – akárcsak a „sima" aerobicnál – a koreográfia, a lépéskombinációk összetételének nehézségétől, a zene tempójától, illetve az óra végi erősítés (ha van) mennyiségétől, milyenségétől függenek. Könnyíteni-nehezíteni lehet az órát a választott lépcső magasságával. A modern step-padok változtatható magasságúak, 10-15-20 cm-esre állíthatók.

Alakformáló

Az óra típus magába foglalja azokat az erő-állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, melyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg. Az óra 10-15 perces intenzív bemelegítéssel indul, majd nyújtással elő készítjük a foglalkoztatásra kerülő izomcsoportokat. Ezután következik 35-40 percben az egész testre kiterjedően, a nagy izomcsoportok foglalkoztatásával a fejlesztő program. A gyakorlatok végrehajtásához használunk segédeszközöket, kézi súlyzót, gumikötelet,  Fit ball-t, Soft ball-t, step padot. Az eszközhasználat az edzők személyiségétől és a vendégek edzettségétől függően változnak. Az alakformáló gyakorlatokat különböző kiinduló helyzetekből hajtjuk végre, izomcsoportonként 2-3 gyakorlat végrehajtásával.

Zsírégető

A rendszeresen végzett közepes intenzitású, aerob tréning lehetőséget ad a test meglévő zsírszövetének csökkentésére.  A szervezet, 45 - 50 perc alacsony-közepes intenzitású terhelés után a folyamatos mozgáshoz szükséges energiát főként zsírból nyeri, ezért a zsírégető órán a terhelés ideje alatt a résztvevők pulzusszáma a maximális pulzusszám 60 – 70 %-a (zsírégető zóna) közötti tartományban van, hogy elkerüljük a szervezet idő előtti elfáradását. Ennek megvalósulásáért szükséges a folyamatos pulzuskontroll, lehetőség szerint  Pulzusmérő órák segítségével .  Az óra gyakorlatanyaga lépéseket, lépéskombinációkat, közepes intenzitású alap koreográfiát, majd az óra utolsó 10-15 percében erősítő gyakorlatot tartalmaz. Az erősítő hatású gyakorlatok kiegészítő eszközei a step pad, gumikötél,  Soft-ball, Fit ball, kézi súlyzó.

Kondi

Mint ahogy a neve is jelzi, ez az óratípus a kondíció javítására, a jó kondíció megszerzésére szolgál. A terhelés állóképesség fejlesztő hatása mellett, az intenzitástól függően zsírégető hatású is lehet. Az óra gyakorlatanyaga egyszerű lépések, lépéskombinációk sorozata, koreográfia nélkül. Az intenzitás és a fejlesztő hatás növelésére az oktatók különböző segédeszközöket alkalmaznak. Felhasznált eszközei a step pad, gumikötél,  Soft-ball, Fit ball, kézi súlyzó.

Gerinctorna

A gerinctornán a résztvevők megismerkedhetnek a klasszikus gerinctorna szépségeivel, melyet szakember irányít. A gerinctorna remek megoldást kínál mindazon vendégek számára, akik valamely fajta diagnosztizált gerincproblémával küszködnek vagy gerinctáji fájdalommal rendelkeznek. A szakember által alkalmazott speciális gyakorlatok szelektíven erősítik, illetve nyújtják a gerincet stabilizáló izmokat. A gyakorlatsorok mélyizom erősítő feladatokat tartalmaznak, s főként a has és hát különböző szakaszait dolgoztatják meg. Az óra jellege lassú és kifejezett, koncentrált gyakorlatokat és mozgásanyagot foglal magába. Rendszeres alkalmazásával minden irányban növekszik a gerincoszlop mobilitása és flexibilitása, erősödnek a gerincet tartó izmok, jelentősen csökkennek a gerinc területén a különböző okokból kialakult elváltozások illetve a különböző eredetű és jellegű fájdalmak.

ZUMBA®

A Zumba®: életérzés, mozgás, tánc, feltöltődés, boldogsághormon-képzés, stressz- és feszültség levezetés, zsírégetés, állóképesség-növelés és energetizálás egyszerre. A Zumba® fitness titka nem más, mint hogy jó zenére, egyszerű, könnyen követhető táncos koreográfiákra táncolva, a zenébe és a hangulatba belefeledkezve, party-szerűen táncoljuk végig az egész órát! Kortól, nemtől, tánctudástól függetlenül lehet részese bárki ennek az őrületnek!
Egészen a kicsiktől kezdve az idősebb korosztályig egyaránt mindenkit magával ragad!

ZUMBA®KID’s

Célja a mozgás és a zene iránti szeretet kialakítása, a helyes testtartás segítése, ritmusérzék, koncentráció, a zenével összehangolt mozgáskoordináció és a kreativitás fejlesztése. A csapatszellem, a kitartás és a magabiztosság növelése kedves, vidám, jó hangulatú, vidám zenékre táncolható koreográfián keresztül, játékos elemekkel vegyítve.

Jóga

A kezdő Hatha jóga órákon főleg az ászanák (testhelyzetek) precíz, anatómiailag helyes kivitelezésével foglalkozunk, emellett hangsúlyos az egyszerűbb pránajáma gyakorlatok (légzőgyakorlatok) elsajátítása.

A légzés közvetlen hatással van az idegrendszerre és a tudati folyamatokra, így légzéstechnikákkal olyan blokkok és korlátok oldhatók, melyeket azelőtt a gyakorló személyisége szerves részének tekintett. Ezen tudati korlátok, koncepciók és a – társadalmi benyomások hatására - önmagunkról kialakult kép lazulásával pedig az ember közelebb kerülhet valódi természetéhez, mert megszűnnek az elme tartalmával való téves azonosulások.

A tradicionális Hatha jóga elsődleges célja az élet meghosszabbítása, és egy kényelmes, boldog létezés a testben. Erre valók a nyújtó, erősítő, egyensúly gyakorlatok, melyekkel megeddzük a testet, elmét és felkészítjük a légzőgyakorlatokra. Ezután következhetnek a légzőgyakorlatok, melyek a légzőszervek, légzőizmok fejlesztése mellett a tudat működésére is befolyással vannak. Ezáltal a Hatha jóga edzi a testet, segít az ideális testsúly elérésében és stresszoldásra is kiváló, hiszen a hosszú kilégzésekre végzett nyújtó, lazító gyakorlatok tökéletesek a feszültség levezetésére és az óravégi relaxációnak is fontos szerepe van a munka és a hétköznapok során felgyülemlett feszültség, stressz kezelésében.

Spinning

A SPINNING® egy csoportos, a zene ritmusára végzett teremkerékpár edzés, melynek segítségével kortól, nemtől és edzettségi állapottól függetlenül bárki elérheti céljait! Kiváló az állóképesség fejlesztésére, a keringési- és légzőrendszer egészségi szintjének növelésére és a mindennapi stressz leküzdésére.

Az edzés során nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is erősebbek lesznek a vendégek.

Izületkímélő mozgásforma, nagy hangsúlyt fektet a helyes kerékpár beállításokra és a tekerési technikák tökéletes kivitelezésére. A SPINNING® edzésen nincs bonyolult koreográfia, így minden vendég saját magára tud figyelni. A terhelés mértéke kizárólag az egyén döntése!

Az óra speciális, SPINNER® kerékpárokon zajlik, 45-50 perc tekerésből és az azt követő nyújtásból áll. Minden oktatónál és minden edzésen új zenékkel és új kihívásokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők!

SpinRacing

Nagy mennyiségű oxigén felhasználásával járó munkavégzés, magas intenzitású edzésforma, mely a biciklis tréning egy változatos formája. Total body traning, a bicikli által megmozgatott és erősített farizom és lábizom mellett dolgoztatja a kar, vállöv, hát és gerinc izomzatát. Zenére történő színes, változatos és motiváló edzés. Az izomzat és állóképesség fejlesztése mellett pozitívan hat a testtudat fejlődésére, és igen kedvező élettani hatást fejt ki a szív- és vérkeringési rendszer, a légzőrendszer, az anyagcsere folyamatok hatékonysága, valamint a mentális képesség javítása terén.

Spine & Dance

A tánc a lélek, a SpineUp! a gerinc gyógyítója, e kettő találkozása a Spine&Dance. A táncban rejlő ősi ösztönök, energiák párosulnak a SpineUp! gerinctréning elemeivel. Az órán nemcsak az alak, a lélek is formálódik, köszönhetően a tánc felszabadító, a zene lélekemelő és a SpineUp! gerincre gyakorolt, gyógyító hatásának.

Az órát kemény izommunka, lendületes és lágy mozdulatok egyaránt jellemezik. Nem igényel táncos előképzettséget, így bárki számára könnyen elsajátítható, mégis látványos, teljes testet megmozgató, újszerű mozgásanyag, melynek összeállításában gyógytornász-gerincedző is részt vett. Ennek köszönhetően kiváló hatással van a gerincre, a tartásra, az ülő munkából eredő hát- és derékpanaszokra.

Önvédelmi oktatás gyerekeknek

TRX csoportos óra (TRX - Totalbody Resistance Exercise)

Az amerikai haditengerészet elit alakulata fejlesztette ki a TRX-et, amely mára az egyik leginnovatívabb fitnesz eszközzé vált világszerte. Előnye, hogy egyszerre több izmot megdolgoztatunk a saját testsúlyunkkal.

A TRX egy funkcionális tréning eszköz, amely hevederekből és fogókból áll, általában falra erősítik. Állítható a magassága, ezzel pedig a nehézségi fokozata. A saját testsúlyunkat használva valóban tokától a bokáig megdolgoztat bennünket ez a felfüggesztéses módszer, nagyon sok feladat elvégzésére alkalmas, az edzőtermi izolált gyakorlatokkal összehasonlítva a TRX több izomcsoportra koncentrál egy időben.

A TRX sokoldalú terheléssel jár, funkcionális, összetettek a mozgások. Az emberi testet, mint egységes rendszert állítja a középpontba. Javítja az állóképességet, a koordinációt, segíti a hajlékonyságot, fejleszti a core (törzstartó) izmok stabilitását, a testtartást is javítja.)

Iron Box™

Új alternatíva az ökölvívásban! Életszerű küzdelem tematikusan felépített koreográfiával, amelyben a hangsúly az állóképesség fejlesztéséről, a haladó iron boxing technikák elsajátítására helyeződik. Intenzív zsírégetéssel már néhány hét elteltével sokkal formásabb lesz testünk, arról nem is beszélve, hogy a csoportos, pörgős box órák a lelkünkre is jótékony hatással vannak.

Az ironbox edzés során olyan típusú terhelésnek tesszük ki az izomzatot, ami nemcsak az edzés során fejti ki hatását, hanem az azt követő 24 órában is. Nyugalmi állapotban is megnövekedett zsírfelhasználást eredményez a lehető legegészségesebb módon.

Ennek jótékony következménye az izomtömeg növekedése, a zsírtömeg csökkenése. Növeli a stabilitást, az aktív és passzív hajlékonyságot, fejleszti a kardiovaszkuláris rendszert. A változatos terhelési ingerek segítik az idegrendszer működését. Fantasztikus hangulatú edzések, közösség, ahol megtalálod a sport igazi szerelmeseit.

Funkcionális köredzés - Crosstraining

A crosstraining egy olyan edzésmódszer, melyben több sportág mozgásanyagát felhasználva a lehető legtöbb kondicionális képességet fejlesztjük egyszerre, illetve felváltva. Ezen képességek a következők: erő, gyorsaság, koordináció, állóképesség, hajlékonyság.

A crosstraining nagy előnye a hagyományos fitness teremben végzett edzésekkel szemben az, hogy itt az eszközigény igen csekély, valamint a szabadban is könnyedén végezhető mozgásforma.

Az edzések jelentős része saját súllyal végzet gyakorlatokból épül fel, de emellett kézi súlyzókat, medicin labdát, gumikötelet, ugrókötelet, funkcionális eszközöket (TRX, fit-ball, pilates roller) is használunk.

Cél a minél hatékonyabb és változatosabb edzés, valamint új mozgásformák megtanulása, alkalmazása.

 Mivel a tréningek összetettségben, terjedelemben és nehézségben különbözőek, ezért minden ember számára alkalmazható. Szabadidő sportolótól az élsportolóig mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb edzésmódszert.